Årsmöte 2015

I konkurens med VM i Falun samlades 22 medlemmar i Bruksgården under söndagen för att delta i föreningens femtioåttonde årsmöte. Denna aktiva förening bildades år 1957 av ett gäng unga natur-entusiaster av vilka ett flertal fortfarande är aktiva medlemmar.

IMG_9769_650px-1

SNK:s ordförande Thyra Lundell hälsade deltagarna välkomna och sedvanliga årsmötesförhandlingar följde. Efter att verksamhetsberättelsen delgivits deltagarna kunde man konstatera att naturstudieklubben haft ett mycket aktivt 2014. Kassör Lars-Erik Pettersson redovisade klubben ekonomiska ställning. En liten förlust för året blev det men då ingick ett inköp av slåtterbalk som kan användas i många år. Efter att revisionsberättelsen lästs upp av revisor Leif Ljungkvist beviljades styrelsen ansvarsfrihet av medlemmarna för det gångna året.
Som ordförande för år 2015 omvaldes Thyra Lundell. Till övriga styrelseposter omvaldes Hans Eriksson, Kjell Hansson, Inger Ljungkvist, Märta Dahlberg samt Lars-Erik Pettersson.

IMG_9771_650px-1

När årsmötesförhandlingarna var klara bjöds på Nikkaluoktasoppa och hembakt bröd som Kerstin Kuismin hade tillagat.

IMG_9776_650px-1

När vi mätta och belåtna hade dukat av bordet blev det Märta Dahlbergs tur att ta till orda och visa vackra sommarbilder. Sommaren 2014 deltog hon i Sveriges Biologiska Förenings botanikdagar uppe i Ångermanland. Det kändes skönt att lämna gråvädret en stund för att njuta av sommargrönskan.
Mötet avslutades med kaffe och hembakta bakelser.

IMG_9782_650px-1

Sedan var det bara disken kvar.
Vid ett efterföljande konstiturande styrelsemöte valdes Märta till vice ordförande, Lars-Erik till kassör och Inger Ljungkvist till sekreterare.

Text: Thyra Lundell  Foto: Bengt Lundell

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.